La sfârșitul primului semestru al acestui an U.C.M. Reșița înregistrează o pierdere de 207,5 miliarde lei, de patru ori mai mare decat cea raportată la finalul primului semestru al anului 2003, când pierderea a fost de 49,4 miliarde lei.
Rezultatul negativ al semestrului I a fost influențat de diminuarea vânzărilor de pe piața interna (- 59%), datorată scăderii investițiilor din principalele sectoare de activitate cărora li se adresează oferta U.C.M. Reșița, în primul rând scăderii investițiilor realizate de către Hidroelectrica principalul partener român al U.C.M. Reșița, confruntat cu seceta din vara anului 2003.
Numărul mic de contracte încheiate în cursul anului 2003 cu termene de livrare în 2004 a contribuit în mare măsură la situația de față, fiind cunoscut faptul că produsele realizate la U.C.M. Reșița au cicluri de fabricație lungi și, practic, încheierea unor contracte în cursul anului precedent ar fi adus venituri importante in 2004.
Nu putem să nu punctăm și modificarea standardelor contabile de înregistrare și aprobare, precum și faptul că până la aceasta dată, prevedererile Ordonanței Guvernului nr. 45/2004 privind facilitățile acordate U.C.M. Reșița ca urmare a privatizării nu au intrat în vigoare.
Potrivit situației comerciale, în primul semestru al anului 2004, vânzările realizate s-au situat la 7,42 milioane EURO, cu 27,5 % mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut.
Se remarcă însă o creștere importantă a exportului de produse și servicii cu, 55,3% față de perioada similară a anului 2003, valoarea totală a produselor exportate fiind de 4,38 milioane EURO, ajungând să dețină 59,1 % din totalul vânzărilor pe anul 2004.
Compania estimează o pierdere de 344,9 miliarde de lei la sfârșitul anului 2004, comparativ cu 1047,8 miliarde lei, pierdere ce a fost înregistrată la sfârșitul anului 2003.