UCM Reșița este un producător experimentat de motoare Diesel pentru tracțiune feroviară, propulsie nave marine și nave fluviale, grupuri Diesel generatoare auxiliare marine, grupuri Diesel generatoare staționare (inclusiv de intervenție) sau grupuri pentru foraj marin sau terestru.
UCM Reșița a achiziționat succesiv între anii 1958-1991, patru licențe de fabricație motoare Diesel de la producători cu prestigiu ridicat în cercetarea și fabricația de motoare Diesel, anume:
În scurt timp, beneficiind de suportul acestor licențe și dezvoltarea lor, UCM Reșița și-a format o zestre însemnată de motoare fabricate și a devenit un producător cu reputație bună în acest domeniu.
UCM Reșița a fabricat peste 6.000 motoare Diesel totalizând peste 10 milioane CP, pentru diferite aplicații. Aplicația principală, după numărul de motoare, este aplicația pentru tracțiune feroviară (locomotive) cu 85%, fiind urmată de aplicația pentru propulsie navală cu 10% și aplicația pentru grupuri diesel generatoare cu 5%.
1960 - fabricarea primului motor Diesel licență Sulzer pentru locomotiva de 2.100 CP
1973 - fabricarea primului motor Diesel licență ALCO pentru locomotive
1977 - fabricarea primului motor Diesel pentru propulsie navală
1995 - fabricarea primului motor Diesel în doi timpi cu cursă superlungă și baleiaj în echicurent pentru propulsie navală
Descărcați listele de referință cu motoarele Diesel fabricate și a aplicațiilor lor; licența Sulzer; licența ALCO; licența MAN; licența MAN B&W în format .pdf
Producția de motoare Diesel rapide a început în 1960 în baza licenței SULZER, cu motoare din familia LDA 28 cu alezaj de 280 mm, cu 12 cilindri, respective cu 6 cilindri, în domeniul 850-2.500 CP/750 rpm, în principal pentru echipare locomotive Diesel electrice de 2.100 CP și locomotive Diesel hidraulice de 1.250 CP.
Tipuri de motoare Diesel fabricate: 6 LDSR 28, 12 LDSR 28, 12 LDS 28.
În 1971, pe baza licenței firmei ALCO Auburn NY SUA, s-a trecut la asimilarea motoarelor ALCO seria 251 cu 6, 8, 12, 16 și 18 cilindri, cu 250 CP/cilindru, cu domeniul cuprins între 740-4.000 CP/720-1.100 rpm pentru diferite aplicații la: locomotive, grupuri Diesel generatoare, aplicații marine și fluviale etc.
Tipuri de motoare fabricate: 6 R 251, 8 R 251, 12 R 251, 16 R 251 cu puteri între 1.500 și 4.000 CP
Pentru extinderea domeniului de utilizare, în special pentru aplicații marine, în anul 1972 UCM Reșița a achiziționat o a 3-a licență pentru fabricație motoare Diesel, și anume motoare Diesel semirapide cu 500-1.000 CP/cilindru, în domeniul 3.750-16.000 CP/428-450 rpm (și motoare Diesel lente, cu 1.050 - 3.000 CP/cilindru, în domeniul 6.150-29.970 CP/114-157 rpm), de la firma MAN Augsburg GmbH Germania.
Tipuri de motoare semirapide fabricate:
Tipuri de motoare lente fabricate:
Destinație: propulsie nave marine.
În continuarea colaborării cu firma licențiatoare pentru fabricarea de motoare lente, după fuziunea ei cu firma B&W Diesel A/S Copenhaga Danemarca și constituirea firmei MAN B&W Diesel Augsburg - Copenhaga, UCM Reșița a achiziționat în 1991 licența pentru fabricarea de motoare Diesel în doi timpi lente cu cursă superlungă și baleiaj în echicurent din familia MC și MC-C cu aplicație pentru propulsie nave maritime, respectiv din familia MC-S cu aplicație pentru grupuri Diesel generatoare.
Tipuri de motoare Diesel fabricate:
Destinație: propulsie nave marine.
Având ca bază producția proprie de motoare Diesel UCM Reșița a dezvoltat și aplicația lor pentru Grupuri Diesel Generatoare.
Grupuri Diesel Generatoare fabricate:
Descărcați listele de referință cu motoarele Diesel cu aplicație la grupuri Diesel generatoare în format pdf.